خشت
اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج؛ بی تردید پایه های علمی و
تحصیلی افراد در دوران پیش دبستانی و ابتدایی مدرسه شکل می گیرد. هر قدر
به آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی توجه بیشتر و جدی تری معطوف شود
تامین سرمایه های علمی، فرهنگی و انسانی برای آینده کشور بیشتر تضمین می
شود. نتایج حاصل از تحقیقات رواشناسان و کارشناسان علوم تربیتی نشان می دهد
که شخصیت اصلی انسانها در همین دوران شکل می گیرد و توجه به آموزش خواندن و
نوشتن به کودکان دبستانی و پیش دبستانی کافی نیست. بلکه تدوین برنامه های
آموزشی در چنین دورانی بسیار ضرورت دارد و نقش این دوران در تحکیم پایه و
اساس تربیتی آموزشهای بعدی از اهمیت بسیاری برخوردار است. هدف
رشته علوم تربیتی تعلیم و تربیت کودکان و هدایت آنها در مسیر درست رشد و
شکوفایی است تا در آینده موجب رشد و بالندگی کشور گردند. گروه علوم تربیتی
پورتال آموزش و پژوهش دانشگاهیان (پویان) تلاش می کند تا محیطی علمی و
تجربی در خصوص آموزش و پرورش پیش دبستانی فراهم آورد. فارغ التحصیلان رشته علوم تربیتی نقش های زیر را می توانند بر عهده بگیرند: 1- مربی دوره های پیش دبستانی (شیرخوارگاه ، مهدکودک، کودکستان و آمادگی) 2- کارشناس تهیه مواد و وسائل آموزشی و کمک آموزشی برای مراکز پیش دبستانی و دبستانی 3- آموزگار مدارس ابتدائی 4- مدیریت مدارس ابتدائی 5- مربی کاروزی دانشجویان تربیت معلم 6- تدریس در مدارس کودکان استثنائی ( در صورت گذراندن دروس اختصاصی و پایه و اصلی) 7- کارشناس و مربی آموزش و پرورش پیش دبستانی در دانشگاه 8- کارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 9- کارشناس آموزش و برنامه ریزی سازمان بهزیستی 10- کارشناس وزارت آموزش و پرورش (دفتر آموزش ضمن خدمت، دفتر تحقیقات و برنامه ریزی درسی و مانند آن) در ادامه با گرایش های رشته علوم تربیتی آشنا می شوید.